MNKOM-lunsj bonus: Slipp kunnskapen løs i sosiale medier – Hvorfor og hvordan

Forskere som deler kunnskap i sosiale medier, øker sannsynligheten for å bli funnet slik han eller hun ønsker å bli funnet. For sin profesjonelle kompetanse. 

ill. M. Hammerstrøm

Foredag ved Audun Farbrot og Farbrot i samtale med Elina Melteig

Om Audun Farbrot
Audun Farbrot er fagsjef for forskningskommunikasjon ved Handelshøyskolen BI.  Han er utdannet Executive Master of Management (2012) og siviløkonom (1990) fra Handelshøyskolen BI. 

Farbrot har mer enn tolv års praktisk erfaring med allmenn- og brukerrettet forskningskommunikasjon (forskningsformidling) mot norske og internasjonale målgrupper. Farbrot har også bakgrunn som næringslivsjournalist fra Aftenposten og Økonomisk Rapport. 

Audun Farbrot er aktuell med boken «Sosiale medier for forskere, kommunikasjonsrådgivere og fageksperter», som ble lansert i november 2015 på Cappelen Damm Akademisk forlag. Lenke: https://www.cappelendamm.no/_sosiale-medier-for-forskere-kommunikasjonsr%C3%A5dgivere-og-fageksperter-audun-farbrot-9788202502393 
Han har tidligere utgitt en praktisk håndbok i forskningskommunikasjon på samme forlag.

Farbrot driver fagbloggen forskningskommunikasjon.com, og er en mye brukt foredragsholder i kunsten og håndverket det er å kommunisere forskning og fagkunnskap. Han sitter også i styret for nettavisen forskning.no.

Elina Melteig drømte om å bli astronaut eller klesdesigner. Hun ble ikke noe av dette, men fikk kombinert nysgjerrigheten og Kreativiteten når hun studerte bionanoteknologi. Siden 2007 har hun jobbet med realfagsformidling og vært veldig opptatt av å videreformidle kunnskap. Nå har hun fått drømmejobben - det vil si kommunikasjonsrådgiver ved Institutt for Biovitenskap.
 

Arrangementet sendes direkte!

 

Vil du motta nyhetsbrev fra Realfagsbiblioteket?

 

 

Emneord: Science Debate
Publisert 30. mars 2016 11:38 - Sist endret 27. juni 2016 09:59