Eystein Gullbekk
Univ.bibliotekar
-
Bibliotekdirektørens stab

English version of this page
E-post
eystein.gullbekk@ub.uio.no
Telefon
+47 22854952
Rom
4229
Brukernavn
Besøksadresse
Moltke Moes vei 39
Georg Sverdrups hus
0851 OSLO
Postadresse
Postboks 1085 Blindern
Blindern
0317 OSLO
Arbeidsområder
- Leder for forsknings- og undervisningsstøtte
- Leder for bibliotekets gruppe for forsknings- og undervisningsstøtte
Publikasjoner
- Gullbekk, Eystein (2019). What can we make of our interview data? From interdisciplinary to intra-disciplinary research. Information research. ISSN 1368-1613. 24(2) Fulltekst i vitenarkiv.
- Gullbekk, Eystein & Byström, Katriina (2019). Becoming a scholar by publication – PhD students citing in interdisciplinary argumentation. Journal of Documentation. ISSN 0022-0418. 75(2), s 247- 269 . doi: 10.1108/JD-06-2018-0101 Fulltekst i vitenarkiv.
- Bøyum, Idunn; Gullbekk, Eystein & Byström, Katriina (2017). «Et helt nytt ‘mindset’»? : Informasjonskompetanse og tverrfaglighet i bibliotekenes undervisningsoppdrag, I: Astrid Anderson; Cicilie Fagerlid; Håkon Larsen & Ingerid Straume (red.), Det åpne bibliotek: Forskningsbibliotek i endring. Cappelen Damm Akademisk. ISBN 9788202571863. 6. s 121 - 146 Fulltekst i vitenarkiv.
- Gullbekk, Eystein (2016). Apt information literacy? A case of interdisciplinary scholarly communication. Journal of Documentation. ISSN 0022-0418. 72(4), s 716- 736 . doi: 10.1108/JDOC-08-2015-0101 Fulltekst i vitenarkiv.
- Gullbekk, Eystein; Bøyum, Idunn & Byström, Katriina (2015). Interdisciplinarity and information literacy: Librarians' competencies in emerging settings of higher education. Proceedings of the ASIST Annual Meeting. ISSN 1550-8390. 52(1), s 1- 4 . doi: 10.1002/pra2.2015.145052010079 Fulltekst i vitenarkiv.
- Gullbekk, Eystein & Mikki, Susanne Ruth (2014). Hjelp når de trenger det. PhD on track – tjenester til en voksende målgruppe. Skriftserien Bibliotheca Nova. ISSN 1894-1427. 2, s 56- 68
- Beck, Mia; Gullbekk, Eystein; Ringnes, Hege Kristin; Rullestad, Tove & Torras Calvo, Maria Carme (2013). Focus group study, In Eystein Gullbekk; Tove Rullestad & Maria Carme Torras Calvo (ed.), PhD candidates and the research process. The library´s contribution. Universitetsbiblioteket i Oslo. ISBN 978-82-8037-023-5. 3. s 51 - 102
- Bech, Mia; Gullbekk, Eystein; Ringnes, Hege Kristin; Rullestad, Tove & Torras Calvo, Maria Carme (2012). Fokusgruppestudien, I: Ph.d.-kandidater og forskningsprosessen. Bibliotekets bidrag. Universitetsbiblioteket i Oslo. ISBN 978-82-8037-022-8. 3.. s 49 - 82
- Gullbekk, Eystein (2008). Plagieringsproblemet som undervisningsutfordring - noen retningsgivende refleksjoner for fagreferenter, I: Signe Marie Brandsæter; Knut Hegna; Anita Pedersen Lørdahl & Bård Sverre Tuseth (red.), Biblioteket og forskningen. Foredrag fra Fagreferentkonferansen i Oslo 2. - 4- juni 2008. Universitetsbiblioteket i Oslo. ISBN 978-82-8037-015-0. kapittel 3. s 27 - 43
- Gullbekk, Eystein (2004). Med dialog på timeplanen Halima sin KRL-time. Norsk pedagogisk tidsskrift. ISSN 0029-2052. (Årg. 88, nr 2/3), s 128-144
- Bøyum, Idunn; Gullbekk, Eystein & Byström, Katriina (2017). Et helt nytt ‘mindset’? Informasjonskompetanse og tverrfaglighet i bibliotekenes undervisningsoppdrag.
- Austrheim, Gunhild Helene; Bech, Mia; Cutler, Ingrid; Gasparini, Andrea; Haraldsen, Kirsten Borse; Kavli, Fredrik Andersen; Konestabo, Heidi Sjursen; Lundmark, Anders Mattias; Mikki, Susanne Ruth; Roos, Monica; Rullestad, Tove; Skagen, Therese; Torras, Maria-Carme; Westbye, Hilde; Ødegaard, Marte & Gullbekk, Eystein (2015). PhD on Track – online library support for PhD students. Vis sammendrag
- Austrheim, Gunhild; Gullbekk, Eystein & Lönn-Stensrud, Jessica (2015). PhD on Track: på reise med brukerne.
- Gullbekk, Eystein; Bøyum, Idunn & Byström, Katriina (2015). Interdisciplinarity and information literacy: Librarians’ competencies in emerging settings of higher education - Poster.
- Gullbekk, Eystein; Lundmark, Anders Mattias; Attinger, Gisela; Bech, Mia; Cutler, Ingrid; Folkestad, Hege; Gasparini, Andrea Alessandro; Haraldsen, Kirsten Borse; Kavli, Fredrik Andersen; Konestabo, Heidi Sjursen; Mikki, Susanne; Ringnes, Hege Kristin; Roos, Monica; Rullestad, Tove; Skagen, Therese; Torras, Maria-Carme; Westbye, Hilde & Ødegaard, Marte (2014). Helping PhD-students succeed: PhD on Track.
- Gullbekk, Eystein & Mikki, Susanne Ruth (2014). PhD on Track - På nett og i seminarrommet.
- Gullbekk, Eystein; Mikki, Susanne Ruth & Austrheim, Gunhild (2014). PhD on Track: ferdigheter for en doktorgrad.
- Gullbekk, Eystein; Tonning, Anne Sissel Vedvik; Torras Calvo, Maria Carme & Skagen, Therese (2014). Editorial. Nordic Journal of Information Literacy in Higher Education, NORIL. ISSN 1890-5900. 6(1), s 1- 5
- Lönn-Stensrud, Jessica & Gullbekk, Eystein (2014). PhD on track – working with generic skills in context.
- Gullbekk, Eystein & Mikki, Susanne (2013). "Information Management for Knowledge Creation" - Ph.d.-kandidater og forskningsprosessen.
- Gullbekk, Eystein & Torras, Maria-Carme (2013). PhD on Track – lansering av de nettbaserte læringsmodulene i PhD on Track.
- Gullbekk, Eystein (2013). Meeting the Needs of PhD Candidates: Services, Networks and Relevance.
- Gullbekk, Eystein & Austrheim, Gunhild (2013). PhD on Track – designing learning for PhD students.
- Gullbekk, Eystein & Haraldsen, Kirsten Borse (2013). On Track for Doctoral Students?.
- Gullbekk, Eystein; Rullestad, Tove & Torras Calvo, Maria Carme (ed.) (2013). PhD candidates and the research process. The library´s contribution.
- Gullbekk, Eystein & Skagen, Therese (2013). Forskningsstøtte i endring: En ut-av-boksen-opplevelse.
- Austrheim, Gunhild; Beck, Mia; Gullbekk, Eystein & Haraldsen, Kirsten Borse (2012). Prosjektpresentasjon – “Information Management for Knowledge Creation” Conference proceedings: Nordic journal of information http://noril.uib.no/issue/view/8literacy in higher education. Vis sammendrag
- Gullbekk, Eystein; Haraldsen, Kirsten Borse; Skagen, Therese & Westbye, Hilde (2012). Et kunnskapsgrunnlag: funn fra studier om Ph.d. -studenter v/prosjektgruppa.
- Gullbekk, Eystein & Mikki, Susanne Ruth (2012). Libraries supporting research communities: partners in scientific communication.
- Gullbekk, Eystein; Rullestad, Tove & Torras Calvo, Maria Carme (2012). Ph.d.-kandidater og forskningsprosessen. Bibliotekets bidrag.
- Torras, Maria-Carme; Gullbekk, Eystein; Mikki, Susanne Ruth; Ringnes, Hege & Rullestad, Tove (2011). Designing evidence-based research support: a study of PhD candidates’ information needs and searching behavior.
- Gullbekk, Eystein & Torras, Maria-Carme (2010). Den informasjonskompetente studenten: Et blikk på internasjonalt og nasjonalt arbeid med bibliotekenes undervisningsvirksomhet.
- Gullbekk, Eystein & Torras, Maria-Carme (2010). Det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket: Muligheter og utfordringer for bibliotekets undervisning.
- Gullbekk, Eystein; Skagen, Therese & Nilsen, Turid Høiberget (2010). Paradigm shift? Developing the Information Literacy Teacher.
- Gullbekk, Eystein (2009). Om plagiering/fusk.
- Gullbekk, Eystein (2008). Discourses on plagiarism and the pedagogic of sanctions.
- Gullbekk, Eystein (2008). Plagieringsproblemet som undervisningsutfordring - fagreferentens rolle.
- Gullbekk, Eystein (2008). Studentoppgaver i biblioteksundervisningen - mål, planlegging, vurdering.
- Nagel, Anne-Hilde; Strand, Roger; Gullbekk,, Eystein; Hillesøy, Per Gunnar; Lillehaug, Johan; Norheim, Ole Frithjof; Spjelkavik, Johanne; Smith, Kari; Golmen, Karen & Vevle, Kjetil (2007). Utdanning i akademisk redelighet - Tiltak for etikk i utdanningene ved Universitetet i Bergen.
- Tonning, Anne Sissel Vedvik & Gullbekk,, Eystein (2007). Information literacy education at the Faculty of Psychology – a cumulative discipline-based information literacy programme.
Publisert 7. juli 2010 15:55
- Sist endret 1. feb. 2019 15:21