Litterært pusterom

Trenger du en pause fra prestasjon og tankekjør? Vi leser høyt for deg og inviterer til samtale om teksten etterpå.

En mann og en kvinne sitter i en sofa og ser på hverandre og smiler, mens de holder hver sin bok.

Har du lyst å møte andre studenter på en litt annerledes og fin måte? Eller kanskje har du lyst å bli litt klokere på livet eller deg selv? Bli med på "Litterært pusterom" og lytt til litteratur som åpner for undring og nye perspektiver sammen med andre, både gjennom tekst og samtale.

Vi samles i en liten gruppe over varm drikke og kjeks. Leselederen leser høyt en novelle og et dikt. Vi stopper underveis og snakker om det vi leser. Du kan velge å bare lytte eller delta med dine tanker og perspektiv. Her trengs ingen forberedelser, og alle er velkomne akkurat slik de er – både om du har lest mye eller lite.

Leseleder er bibliotekarstudent Eirik Kjøs Usterud.

Det er gratis og åpent for alle studenter! Ingen påmelding.

Emneord: litteratur
Publisert 7. juni 2023 15:03 - Sist endret 10. okt. 2023 17:37